Alla inlägg den 8 november 2021

Av Sofia - 8 november 2021 18:23

After dinner med en egengjord cappuccino. Till och med Henry skulle ge mig beröm för den, eller rättare sagt berömma maskinen. Själv gör jag ju inte så mycket mer än att trycka på knapparna. Till middag blev det pytt-i-panna och det gör sig inte själv direkt. Att steka den mängd potatis som går åt till fyra hungriga samt några matlådor, dubbla stekpannor, det tar tid. Gott blev det. Härligt när man kan fixa till en rätt av rester (kött från i lördags). Däremot saknade huset rödbetor - en miss - men det gick fint med grönpepparsås, som oxå var över.

Bevittnar just nu en husrivning i området. En granne vi ser dessutom. När jag kom hem från jobbet var halva huset borta och den enorma grävskopan bredvid. Får alltid en vemodskänsla när jag ser rivningar, kan inte riktigt förklara varför. Kan ha med den kända sången att göra. ?Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort, nu ska 34:an i himlen in?. Tilläggas kan att huset som rivs har nr 34. Till våren kommer ett nytt hus födas, en spännande tid framöver, att bevittna. Numera kör vi höger när vi ska mot stan. Ont om plats till vänster.

Å så en underbar kvällshimmel igen. Det ser ut som det brinner i skogen mittemot!

God kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards