Alla inlägg den 13 november 2023

Av Sofia - 13 november 2023 20:09

Det kanske inte var en optimal start på veckan. 12 timmars arbetsdag MEN det gick och dagen gick bra. Ibland är det så. Heldag på tekniska och ett möte som började kl. 16 på stadshuset i nästan två timmar. Jag hoppade trygghetsvandringen som jag blivit inbjuden till efter detta. Ville inte gå, sakta omkring i staden i några timmar och utmana ödet eller rättare sagt utmana hälsan. Men jag missade det tyvärr och det är viktigt och ett bra initiativ. Citysamverkan, representanter från kommunen och näringslivet bjuder in till trygghetsvandring. Att kartllägga otrygga platser och få synpunkter kring detta är superviktigt och ett viktigt led i att förbättra tryggheten i vår stadskärna. Det sker ett par gånger om året så det kommer fler möjligheter.


Nu är kvällsmåltiden äten, pesto-pasta med tomat, fetaost och parmaskinka - en lättgjord rätt när man är sen hem från jobbet. Uppskattas av Jonas och Stella och även Aztro som var extremt intresserad av framför allt skinkan. Han fick en liten sleta och han fick jobba för att få i sig den. Kanske inte den bästa kattmaten men han fick en smak. Vår lille katt gillar att ligga högt och spana ut på sina marker. Lägger sig gärna över en stolsrygg och kikar ut över trädgården och jag tänker mig att även att han gillar vår utsikt, ha ha.


I morgon är en ny dag. I natt fick jag sova hyfsat. Hostan börjar ge sig och kommande natt kanske blir ännu lite bättre. Jag hoppas det.


Ha en fortsatt fin kväll!


 


 

Aztro på bästa platsen men kanske inte den skönaste



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards