Alla inlägg den 2 november 2023

Av Sofia - 2 november 2023 17:53

Igår hade vi middag här i Solbacka. Längesen David och Matilda hade möjlighet att komma och det är lite den säsongen nu. De flesta helgerna är fulla med bandymatcher och kan de så är vi borta. Men igår kom de hit och även Henry o Alexandra hakade på. Så härligt.

Stella och jag skulle handla lite inför och på ICA bjöds vi på risotto med pumpa. Jag är lite larvigt blyg när det gäller smakdagarna, det känns som man snåläter på nåt sätt. Har jag med mig Jonas en sån dag är han verkligen beskrivningen av sitt smeknamn. Höken. Gratis är gott!! Å det klart - de VILL att man ska smaka och förstås köpa oxå, ha ha.

Faktum är att vi gjorde det igår. Bestämde oss för att göra och bjuda på risotto med pumpa till det vi hade att grilla. Sååå gott det blev, gör risotto alldeles för sällan. Det går att variera i oändlighet dessutom. Pricken över iet var smulade rotfruktschips på toppen. Mums! Stellas saffransmuffins med toscatopping till efterätt. Mycket smaskigt!!

David levererade idolkort från bandyn. Otroligt kul att ha. Samlarvärde kan jag tänka.

Idag förutom läsning av dokument gick vi en runda på torget. Inhandlade en vacker höstkrans som kändes typ föööör billig. 100 kr för denna fina, se bild.

Ha en forsat fin torsdagskväll!!

Go kväll mitt i veckan

Mums

Lite pumpa blev över från matlagningen

Idolkort nr 35

Dagens fynd - såååå fin

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards