Alla inlägg den 11 november 2023

Av Sofia - 11 november 2023 17:13

Ordet fyra, eller siffran om man så vill, uttalar Jonas och jag lite olika. Han säger det med Landsbro-dialekt och jag har en klang av norra Sandsjö och Nässjö. Å vi retar varandra för det.

Just idag har fyran haft en central roll hela dagen. Vi firar bröllopsdag, den fjärde i ordningen och i exakt samma väder vigdes vi borgerligt här hemma i Solbacka den elfte i elfte 2019. Anna-Cahtrin Gunnar vigde oss och förutom föräldrar och våra barn fanns våra vänner Susanne och P-A med. Inte mer än så, inte större än så. Det blev en ljuvlig och fin kväll. Jag hade samma klänning som när Erik och Melinda gifte sig och smörgåstårta var menyn. David läste min dikt till Jonas för det hade jag inte fixat själv. Grattis till oss!

Idag spelade Nässjö IF borta mot Finspång - men i Motala - på grund av isbrist. David skulle få stå i mål. Jag satt framför datorn o Bandyplay och hostade men åhhh vad jag hade velat vara där. Nervös som alltid men det gick hur bra som helst. David var grym!

Matchen slutade med SEGER och David höll nollan i 89 minuter och 30 sekunder. Resultat. Fyyyyyyra mot ett. Davids pappa Ulf var på plats och vann på resultatlott med just den ä siffran.

Annars har det varit husstädning och lövräfsning här idag. Jonas har både hjälpt till att städa och räfsat upp alla eklöv själv. När jag inte är hundra frisk från lunginflammation är det en kärleksförklaring om något.

Ha en fortsatt fin elfte i elfte!

Vigsel här hemma för fyra år sedan.

Blommor från mig till Jonas för fyyyyra år

David i målet och idolkortet vid datorn!!

Vinst med fyyyyra mål mot ett!!! Grattis NIF!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards