Alla inlägg den 4 november 2023

Av Sofia - 4 november 2023 18:01

Tåg med tre byten från Nässjö till Helsingborg. Alltid så kul att åka söderut och åka förbi Grimstorp, Bodafors och Sävsjö. Lite nördigt kanske men jag älskar att åka tåg. X2000, Krösa eller Pågatåg - strunt samma. Det är bara så roligt. Hyfsat väder idag och att kika på södra Sverige i vackraste höstskrud är underbart. Nedåt landet har inte de färgglada löven fallit utan det är en färgkavalkad utan like.

Tog en tura-biljett till Helsingör när vi kom fram. Röd pölse med tillbehör till lunch. Gott. Även den tillhörande drycken. Det är Danmark, liksom.

På båten tillbaka fick jag en present av Jonas. Har velat ha en sån i flera år och så plötsligt händer det. Adventskalender Rituals. Wow!! Möjligen gör ölen min make något mer givmild eller mindre ekonomisk. Det ska bli ett nöje att få öppna luckorna. Stella och jag får njuta ihop, hon fick en av mig i välkommen-hem-present när hon skrevs ut från sjukhuset för ett par vevor sedan.

I skrivande stund är det bandy i Stinsen arena. Heja di blåe. Resten av syskonen är i Borås på Halloweenfest hos Johanna och Oliver. Ser fram emot bilder på deras utklädning framåt kvällen.

Ha en fortsatt fin Allhelgonalördag!

En kaffe med på tåget

Krösa mot söder

Helsingör

En klassiker - se hur nöjd han är

Rosor i november - wow

Fick en present!!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards