Alla inlägg den 7 november 2023

Av Sofia - 7 november 2023 15:33

En minut av sol och man hinner fånga den i vår utsikt. Oxå det kan vara lycka. Särskilt när man precis fått diagnosen lunginflammation.

Efter söndagens feber-frossa-attack på kvällen kände jag att jag var tvungen att ringa vården. Hostan kändes precis som förra gången när jag var drabbad. Dessutom ont i bröstet när jag djupandas. Vaccinerade mig mot just lunginflammation 2017 och fick reda på nu, att man måste fylla på vart femte år. Ska fylla på med en dos så fort jag blir frisk. Är dock inte alls så allmänt dålig som jag var 2017. Måste dock ta det lugnt och vila så mycket som möjligt. Nu hoppas jag att penicillinet biter omgående så jag snart är på banan igen.

Var med på ett Teamsmöte idag och hostade igenom det så gott det gick. Skönt ändå att det finns teknik så man kan upprätthålla vissa sysslor. Annars känns det rätt ledsamt, så många intressanta möten man missar. Orken tillåter inte och att sitta och hosta halva mötet när man fysiskt är på plats, inte att rekommendera.

Fördelen är att få se utsikten, umgås med Stella och katten, att se sina orkidéer som verkligen frodas. Å snart blir jag frisk. Det är min enda önskan just nu. När man är frisk har man många fler.

Ha en fortsatt fin tisdag!!

En helt fantastisk bild. Sol i en minut och jag fångade den.

Så vackra just nu!!

Vår lille (s)katt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards