Alla inlägg den 24 november 2022

Av Sofia - 24 november 2022 21:01

Idag har jag ansträngt min hjärna mer än benen för att förklara dagen. Nässjö kommuns budget för 2023 skulle tas i kommunfullmäktige och vi började kl 08:30. Sluttiden brukar vara 22 men det har förekommit senare klockslag - läs midnatt. Det är så i Nässjö och har alltid varit. Allt, och då menar jag allt ska ventileras. I andra kommuner går det mycket snabbare. För demokratins skull är väl ändå Nässjös modell bra även om man då och då kan känna en viss trötthet.

Idag var vi ändå klara en bit innan 20. Helt otroligt bra och Samverkan Nässjö fick igenom sin budget men med två ändringsyrkanden. Det blev några slantar till att hosta upp från kommunkassan men summa summarum gick det bra.

Å jag var uppe och luftade stämbanden. Det här kommer jag lära mig och vänja mig vid även om det nog kommer att ta ett tag innan jag känner mig helt bekväm.

Vi bröt av för lunch på Högland och vi var ett glatt gäng. Härlig dag. Jonas blev glatt överraskad när jag kom hem så tidigt. Jag blev glatt överraskad att huset var städat. Så skönt inför kommande helg.

Godnatt och sov gott!

Fika i stadshuset med Anders, Alen och Ann-Cathrin

Ann-Cathrin talar

Alen talar

Fika igen - bäste bror hade fixat sockerchock

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards