Alla inlägg den 26 oktober 2021

Av Sofia - 26 oktober 2021 19:23

Regnig och tidig morgon som startade med datorn i soffan. Rättade felaktigt bokförda transaktioner och det blir alltid en del efter lönekörningen. Två knäckemackor med kokt ägg och starkt kaffe fick hjärnan att utföra arbetet på bästa sätt. Även hjärncellerna behöver energi.

Skjutsa Stella till Brinell eftersom hon hade sovmorgon. Kl 10.20 stämplade jag bokstavligen in på Polisen. Eller satte mina fingeravtryck på skärmen. Blev fotad och skrev min namnteckning. Att fixa ett nytt pass gick på fem minuter. I december ska vi äntligen få hälsa på familjen Karlsson i San José, umgås och titta på hockey (förstås). Insåg att jag måste ha ett nytt pass. Det gamla hade gått ut och dessutom har jag bytt namn och under pandemin har man inte riktigt haft passfix som högsta prio. Vi kommer förhoppningsvis iväg om det inte blir nåt bakslag med Covid. Svenskarna kan åter resa till USA.

Avslutade arbetsdagen lite tidigare och passade på att nyttja ljuset och solen - löpning. Helt underbart även om jag hade sett fram emot en slät grusväg. Typ igår hade de grusat den och det suger energi. Man får se även detta som positivt, det är jobbigare?.och kanske ger mer träning.

Nu har vi köpt ägg på gården i Gamlarp, hämtat Stella från dansen. Fem minuter vid brasan och sen till grytan. Panang Curry med ris och halloumi- har aldrig testat men låt det vara gott!!!

Go kväll!!!

Löpning i oktoberdag. Långa skuggor!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards