Alla inlägg den 23 oktober 2021

Av Sofia - 23 oktober 2021 18:04

Efter en go frukost inklusive läsning av papperstidning blev det en långpromenad. Vi tog svängen förbi det kommande bostadsområdet Södra Handskeryd då mina kollegor skulle visa området och tomterna för allmänheten och de som är intresserade. Nu är vi ju inga presumtiva kunder men mitt intresse är stort. Dock var vi 1,5 h tidiga så inte en människa vad där.

Vidare till målet. Holmgrens för att boka mig för en MG under kvartal ett (Q1). De går som smör i solsken de där rackarna och jag har bestämt mig. En ren elbil får det bli när mitt nuvarande leasingavtal går ut under februari. En välutrustad bil som går 44 mil på en laddning. Dessutom fick jag välja färg. Diamond red, bara det?.

Men vi fick vänta länge på att säljaren hade tid, han hade fullt upp idag. Det verkar som att bilarna är typ slut. Överallt! Alla väntar. Jag har ingen brådska. Bara jag får en. Hur häftigt är inte det. Att själv kunna producera el till bilen. Billigare än såhär kan jag inte köra. Det lilla jag kör?. Nu har jag skrivit avtal så det är bara att vänta. Vi hann aldrig tillbaka till bostadsområdet innan visningen var över?.

När vi kom hem hämtade jag en flaska bubbel i källaren. Värt att fira! Solpaneler i Solbacka. Logiskt! Nu är 12 paneler på plats. På måndag kommer de sista upp. Sen ska bara anläggning komma igång. Elektrikerna är något försenade. Men den som väntar på nåt gott. Å det här är gott!

Ha en fin lördag!!!

12 paneler på plats. Det ser coolt ut. Syns nästan för lite på vårt svarta plåttak, ha ha

Värt att fira!!

Både bil o paneler

Solbacka

Ljuvlig oktoberkväll

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards