Direktlänk till inlägg 3 februari 2024

Kommundagar i Umeå

Av Sofia - Lördag 3 feb 00:03

Om man ska jämföra så är det lite lyxigare att bo på på Clarion Hotel Umeå jämfört med sovkupé SJ. Det var första gången jag åkte på detta sätt via SJ. Mycket behändigt- lägga sig i en överslaf och vaggas till sömns medan man far många många mil norröver. Dock lite trångt, ha ha. Att duscha kändes som ett alldeles för stort företag t ex.

Frukostpaket kl 07 och den var god. Landade i björkarnas stad kl 08 och sedan var det dax för invigning av kommundagarna. Över 500 centerpartister hade samlats på Folkets hus i Umeå, häftigt i sig.

Mycket bra inledningstal av vår partiledare Muharrem. Därefter två riktigt bra seminarium som jag hade valt. Klimatarbete på kommunal nivå, cirkulär ekonomi och därefter Hela Sverige ska leva. Frågor som ligger mig så varmt om hjärtat. Miljö och hållbarhet och dess utmaningar samt landsbygdsfrågor och dito dess utmaningar. Vi kan göra så mycket med små medel. Så många verktyg och idéer med mig hem i mitt politiska arbete.

Efter mingel med gamla och nya centervänner plus en otroligt god middag ska jag nu sova. Det blir en lätt match. Har varit extremt trött sedan i morse.

Godnatt!!

Det ÄR verkligen björkarnas stad. Överallt finns det björkar.

Stationen i Umeå

Vi sammanstrålade med bror. På plats i Umeå.

Invigningstal av Murre

Bror och jag

En extremt god tallrik- oxkind, kantareller och mos

 
 
Lena

Lena

Lördag 3 feb 07:33

Ja du, klimatet & miljön, det viktigaste för världen… jag blir rädd när jag tänker på framtiden, faktiskt… våra små barn, hur är världen om 50 år??
Jag hoppas hela mänskligheten drar i stopp knappen!!
Varm kram till dej som kämpar för vår värld ❤️❤️❤️

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sofia

Lördag 3 feb 10:30

Håller med dig!!! Tack!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards