Alla inlägg den 4 oktober 2022

Av Sofia - 4 oktober 2022 19:31

Startade dagen med löpning kl 06:30. Eftersom jag är lite mörkrädd och tror att vildsvin ska anfalla mig på vägen genom skogen från Solbacka till Vallbohaga åkte jag med Jonas och sprang en runda i stan. Eller rättare sagt - jag sprang från stan. Till Räfsnäs och vände. En otroligt underbar morgon att möta gryningen. Solen genom träden, de gula och röda löven mot blå himmel. Magiskt!

Glad hela dagen. Jätteglad faktiskt. Gladare än vanligt. Kl 14:00 fick jag SMS?et. STELLA har tagit sitt körkort idag!!! Så underbart! Knappt 10 lektioner och du bokade för länge sedan en uppkörningstid ? då det var så ont om tider. Började köra på körskola den 1 augusti. Detta körkort är lika mycket mitt - nästan. Som vi har tragglat på grusvägarna intill Gullbrohult. Jag ville öva där det var absolut minst trafik. Vi har kört fram och tillbaka på industriområdet vid Draka. Helst på söndagar då det är lugnt. Å vi har sedan i februari gått igenom tre bilar. Min f d Honda YAZZ hade vi tills leasingen upphörde. Sedan blev det Jonas mammas bil vilken inte var den enklaste då dragläget var näst intill noll eller fullt ös samt att backen var extremt svår att få i. Sedan blev det min nuvarande lånebil ? en bra Opel som jag verkligen trivs med ? förutom lukten då. Det var den enda bil Holmgrens kunde avvara i väntan på min nya MG elbil som har dröjt, och dröjt, och dröjt? Visserligen bra att öva på många olika bilar.

Min ångest för att övningsköra har sakteliga minskat i takt med Stellas körda mil och ökad kunskap. För när Stella började bli uttråkad på grusvägarna gled vi ut i trafiken. Med facit i hand ser jag tillbaka på denna tiden med stor glädje. Jag har utmanat mig själv och klarade det riktigt bra. Men att vara helt ensam med ansvaret har stundom varit lite tungt. Det har dock varit härliga stunder i bilen. Hon och jag tillsammans. Osams har vi inte varit en enda gång vilket också är mycket skönt. Det är med både stor stolthet och glädje hon klipptecövningskörningsskylten i två delar i eftermiddags. Samtidigt som hon ville låna bilen, ha ha!

Grattis Stella till friheten. Nu startar en ny period av ångest och ni kan nog räkna ut vad. Nu ska hon ut SJÄLV på vägarna och jag har absolut ingen kontroll. Jag möter många som inte borde fått kortet och jag hoppas nu att varje resa slutar lyckligt.

Ha en forsatt fin kväll!!

Solen i Räfsnäs. Magiskt!

Grattis älskade unge!!! Grattis till frihet och ansvar!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards