Alla inlägg den 8 juli 2021

Av Sofia - 8 juli 2021 15:44

Alltså - jag har lite svårt för rubriken, att göra ingenting men jag har tränat lite idag? Första semesterdagen och man får tänka bort att man borde börja gno i huset så fort man blir ledig. Faktum är att dagen inte kunnat vara bättre.

Sovmorgon längre än jag brukar, frukost o så en varm löparrunda. Men det gick bra i 22 grader, det fläktade o solen brände inte på. Dock var det gott med ett dopp efteråt med löparkläder på. Konstrasten är häftig. En mycket varm och trött kropp som på en sekund blir pigg och sval.

Idag fick jag dock vila lite när jag nådde Grimstorp efter Sjömilsås. Skulle stanna och dricka vatten o stretcha lite. Fick hjärtrus eller dubbelslag och fick sätta mig ned vid vägkanten och djupandas en stund. Det är bara att vänta ut. Man springer inte vidare med 190 i puls. Efter några minuter kom det i fas och jag kunde ta mig hem med vanlig takt och puls. Har man dubbelslagen för länge är det fördigsprunget, man blir väldigt trött och får gå i sakta mak. Å det är en bit hem från Grimstorp.

Lyssnade på Anna Kibdberg Batras sommarprat under turen. Mycket intressant. Väldigt välformulerat och roliga knorrar lite här och där. Vilket drev hon utsattes för, både internt från partiet och media. Folk fokuserade mer på hur hon klädde sig och hur ofta hon skrattade än det hon presterade och åstadkom inom politiken. Tråkigt! Hon är kvinna och det är ett fenomen. Varför? Jag tackade henne för ett fint sommarprat på hennes Insta och hon svarade mig. Det var riktigt kul.

Sedan tränade jag ännu mer på att göra ingenting och lyckades nästan. Satt i solstolen och njöt och började lyssna på Mikael Dolsten, Pfizers forskningschef som berättade om kampen att ta fram vaccinet för Covid 19. Född och uppvuxen i Halmstad som bytte läkaryrket mot forskning och han har varit delaktig i framställandet av mer än 30 andra läkemedel. Otroligt spännande att lyssna på. Kampen mot klockan när folk dör, omvärlden är lamslagen och bara väntar på ett vaccin. Å han lyckades rejält. Vill varmt rekommendera alla vaccinmotståndare att verkligen lyssna på programmet (och andra oxå förstås).

Ha en fortsatt fin dag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards