Alla inlägg den 22 juli 2021

Av Sofia - 22 juli 2021 18:50

Startade dagen tidigt i Eksjö, på kvinnokliniken. Inte kul alls men ibland nödvändigt o särskilt i min ålder?. När jag lämnade bygget var det med tacksamhet och glädje. Tacksamhet för bra och noggranna läkare och glädje över att det inte var något galet med mig. Gammal, erfaren och inlånad läkare och dessutom trevlig.

En mycket god frukostmacka på Princess konditori följde och sedan strosade vi runt i Eksjö - den vackra trästaden. Ganska meningslöst faktiskt eftersom inte affärerna var öppna. Jonas hittade en frisör med dropin vilket var behövligt. Att kolla på fina gamla hus är oxå lite kul.

Vi hade bestämt oss för att paddla kajak i dag - lite mer rejält.m och längre. Men det var lite för blåsigt så för hälften av oss gick det inte så bra. Alltså det är inte Jonas grej helt enkelt. Men vi är bra på olikasaker. Jag kan t.ex inte åka skridskor på hockeyrör.

Vi badade (Jonas med bara badbyxor denna gång) och vi fikade vid sjön. Gudomligt härligt väder. Lagom varmt och 25 grader i vattnet.

På dagens promenad lyssnade jag på Pippi, förlåt Inger Nillson och tyvärr orkade jag inte lyssna färdigt. Vissa sommarpratare hugger inte tag i mig. Tog Svennis istället vilket var mycket intressant även om hans röst kanske inte är så entusiasmerande.

Å så blommar äntligen hibiskusen. Har väntat i veckor på att knopparna ska slå ut och idag hände det. Vacker, ståtlig likt en kung i växtriket. Den blomman har jag många kort på från utlandsresor - tycker de är fantastiskt fina. De blir då inte sämre i sooooolbacka!

Godkväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards