Alla inlägg den 4 maj 2024

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kunde inte bli bättre väder. Mängder av människor i hela stan och cyklar i luften, dansgrupper på torget, kör på gågatan, churros o munkar med mera, med mera. Å så vi, fyra glada Centerpartister som bjöd på kaffe och information om EP-valet. Jag, Jonas, Frida och min bror Anders stod i solen och mådde gott. Bra samtal med trevliga människor som ville prata och dricka kaffe. Trodde aldrig att fyra kannor kaffe skulle gå åt.

När vi hade packat ihop och kört tillbaka alla grejor till vår partilokal bjöd jag Jonas på en öl i skuggan på O?Learys. Det var han värd. Sedan dax att trava hem i kvav luft. Den promenaden var tuff. Klibbigt!!

När vi kom hem började det mullra och det mullrar fortfarande. Ett par gånger har blixten varit nära och jag gillar det INTE. Fy vad jag tycker det är läskigt. Å min rädsla har vuxit rejält sedan ett hus brann ned på grund av ett blixtnedslag förra sommaren, två km härifrån.

Pizza i ugnen och jag längtar redan till sängen.

Ha en fortsatt go lördagskväll!!

Kampanj på stan. Snart EP-val. Viktigt att du går och röstar!!!

En bra lördag och tur med vädret

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards