Alla inlägg den 3 maj 2024

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har orken när jag springer och går - hostan har dock stannat kvar.

Igår var jag på vårdcentralen och gjorde spirometri vilket påvisade kraftig indikation på astma. Inte kul men det finns ändå medicin för det. Nu är inte detta verifierat av läkare iofs och nästa vecka ska jag röntga lungorna. Vi får se vad det blir.

Gjorde även pricktest och jag reagerade på ett ämne av tio. Gråbo - gräs - det var en rejäl reaktion på detta och kliade attan. Har aldrig haft besvär av pollen men de senaste veckornas rinnande näsa kan kanske förklaras. Ja, är inte besvären värre än såhär kan jag leva med det. Är i övrigt inte påverkad.

Ikväll njuter vi av sol och värme, fågelkvitter och sprickande knoppar. Aj, vad det måste göra ont överallt nu. Naturen exploderar.

Ha en forsatt fin fredagskväll!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards