Alla inlägg den 9 november 2020

Av Sofia - 9 november 2020 19:34

Första arbetsdagen med hela arbetsplatsen hemma. Avklarad och check och jag kan nu i brasans sken konstatera att det gick riktigt bra. Det finns både för- och nackdelar. Den största nackdelen är avsaknaden av kollegor och icke byte av miljö. Fördelarna är utsikten såklart!! Den går inte att jämföra med Kyrkogatans betongvägg om jag, när jag tittar höger. Å andra sidan har jag inte tittat så mycket höger i dag heller - jag jobbar ju! Men visst glider blicken iväg då man pratar i telefon och funderar, klurar, tänker.

En annan fördel är sovmorgon - behöver inte gå upp kl halv sex då ?bilen? går. Nu har jag ju återigen tillgång till min bil eftersom David har investerat i en egen så sovmorgon hade jag kunnat få ändå. Som om jag kunde somna om när Jonas gick upp i morse. KLARVAKEN! Tog en kaffe med mannen innan han for iväg o sedan startade jag upp datorn.

Såg gryningen komma smygande över sjön. Mysigt. Jag har haft en bra dag. Fått mycket gjort, haft teamsmöte och uträttar bra saker. Det tar ett tag att vänja sig. Att ha nära till kylskåpet betyder inte automatiskt att man tar pauser och äter tyvärr. Får skärpa mig o sätta mig och stänga med ett tag. Det blev en längre dag än jag hade planerat. I morgon är en ny dag. Nya möten o nya uppgifter.

Ny är det hemmajobb som gäller. Hålla i. Hålla ut och hålla avstånd!

Godkväll!

Nice place

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards