Alla inlägg under oktober 2019

Av Sofia - 5 oktober 2019 17:58

En sån härlig dag. Kall morgon o medan vi åt frukost kom solen. En riktigt lång snabb promenad på 15 km behövde både knopp och kropp. Rädda lite upp stegat sker denna veckan, ha ha. Underbart väder och de gula asplöven mot klarblå himmel - så vackert.

Vi tömde blomkrukor på döda blommor efter frost, tömde badtunnan och fyllde på nytt vatten. Vi förberedde för installeration automover nästa vecka - spikade ned konstgräs bakom huset där vi aldrig är. Den lille klipparen måste kunna vandra från plätt till plätt. Jonas snickrade bockar till våra kajaker och monterade o inredde garderoben. Jag fixade iordning tvättstugan o strök en hög som blivit liggande allt för länge.
Samtidigt som man hör o ser Ludde dammsuga vårt hus sååååå rent o fint.

Go och nyttig dag som avslutas med torskrygg o potatis. Så gott ska det bli!

Ha en fortsatt fin lördagskväll!

Underbar höstdag

Golfbana....eller transportsträcka gräsklippare.

Av Sofia - 4 oktober 2019 21:32

Jag hade tänkt att gå hem vid tre men stämplade ut 17.07 Blev sittande med siffrorna som ska stansas manuellt in i rapporter hit och dit. Å så infann sig sifferdöd ett tag - en kvart. Vände på två nuffror o det tog en stund att hitta det. När man sitter ensam kvar i korridoren o bara vill hem o vill få det allra sista att stämma. Känslan när man till slut ser det. Wow!

Mer wow när man kommer hem till Solbacka o välkomnas av sin älskling som har tänt brasan, fyllt två kristallglas med finvinet o har börjat montera ihop garderoberna vi köpte förra helgen. Så wow! Å jag fick igång Ludde - vår nye dammsugarvän. Den rör sig så fint i huset o rent blir det. I skrivande stund memorerar den kartan hur han ska gå.

Å känslan är lycka. Jonas har blivit farfar igen. Igår till en liten flicka. Harlow Rain Karlsson anlände over there och familjen mår bra. Så skönt o så häftigt. Triss i tjejer. Under året har Jonas blivit farfar, morfar och farfar till tre tjejer. Samma år. Hoppas alla fyra kusiner kan träffas ofta (William storebror till Molly föddes 2017).
Landsbro, Göteborg, San José.
Molly, Elise, Harlow Rain.

Stort grattis till till underbara föräldrar, fine farfar/morfar o grattis till mig. Bonusfarmor och bonus/mormor. Härlig känsla!

Ha en fin kväll!!

Av Sofia - 3 oktober 2019 20:57

Hade en jättebra dag i Värnamo igår. Fick verkligen grepp om vissa saker som varit lite ett töcken och jag tänker inte berätta mer om detta. Explosteringsredovisning är knöligt och inte helt enkelt. Att försöka förklara blir bara jobbigt. Gummifabriken är ett riktigt fint ställe. Vi satt i konferensrummet Galoschen och just denna produkt tillverkades här för många år sedan.

En marathondag till ända. Hann inte med ens lunch eftersom det ena mötet drog över till ett annat. Jag har iofs själv ställt till det denna månad eftersom jag ska va ledig kommande mån-tis. Man kan tycka att man borde kunna få vara ledig ibland men just nu jobbar jag mot klockan absolut hela tiden. Varje minut är dyrbar. Idag har jag haft lite ont i magen för kommande månader som kvarstår detta år. Känner att jag har koll men hur jag än höjer mig är det inte tillräckligt. Hela tiden kommer nya grejer som man ska greppa och helst ska det vara gjort igår.

Å dagens ena möte handlade om hur illa Nässjö har behandlats i förslaget om det nya skatteutjämningsförslaget i vårt rike. Stod dessutom en artikel om detta i dagens tidning. Ytterligare en käftsmäll - Nässjö får typ ingen utdelning alls.

Dagens gnäll utfört. Torsdag kväll o en marathondag kvar tills jag kan sätta mig framför brasan o titta utöver Spexhultasjön. Har längtat efter det hela veckan. Stor längtan.

Dagens glädjeämne - gläder mig åt att Jonas har fixat att Höglandsschakt kommer nästa vecka o fixar till vår trädgård så automovern kan glida omkring på vår trädgård. Tre gräsytor ska förbindas. Automovern ska installeras nästa vecka. Har oxå Jonas fixat.

En kollega kom o frågade om jag sprang nåt nuförtiden. Svaret blev nej. Funderar på när jag skulle hinna det. Det handlar om prioriteringar säger nån. Å visst - på nätterna prioriterar jag att sova.

När jag läser mina rader ser det för bedrövligt ut. Inom mig spirar det ändå ett hopp - att det reder sig - att allt lugnar ned sig lite.

Av Sofia - 1 oktober 2019 21:03

Första oktober är här. Kall o blåsig morgon men så vacker. Stannade till på Brogatan o kände mitt Nässjö. #ettannatsmaland
Bilden blev lite sammanfattning av tillvaron. Vackert därute men jag är ganska instängd hela dagen. Förste i månaden innebär uppföljning av föregående månad och eftersom jag imorgon blev ofrivilligt men nödvändigt uppbokad på uppdrag är det tight att få ihop siffrorna. Lägg till att jag ska vara ledig (bestämdes i dec 2028) kommande mån-tis o åka med bästa Stella, Danni o Tina till huvudstaden. Ariana Grande konsert på Globen för töserna. Mammorna får roa sig på egen hand under tiden - det blir inte svårt, ha, ha...

Gick till jobbet i gryning o hemåt i mörker och kom så långt jag kunde och ville för dagen. Känns så skönt. I morgon blir det Gummifabriken i Värnamo och utbildning exploateringsrrdovisnibg. Som förvaltningsekonom på tekniska ska man tydligen vara expert på precis allt. Värnamo ja, träffar några på dito tekniska - ska kolla hur de har det med sina cykelvägar eller kanske drivingrange... Hmmmmm...

Idag är en stor dag. ETT ÅR sedan vi tillträdde vårt paradis Solbacka. Kan framkalla känslan lätt - hur det kändes att sätta nyckeln i dörren o kliva in.

Ha en go kväll!

Morgon i Nässjö #ettannatsmaland

Första vackra kvällen i Solbacka

Den vyn har fotats några gånger...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards