Alla inlägg den 12 oktober 2019

Av Sofia - 12 oktober 2019 18:48

Idag är det pappas födelsedag. 84 pigga fina år. En sån ynnest att få ha dig kvar. Är så tacksam. I morgon kommer vi o firar dig. Elva-kaffe i Torset.

Sovmorgon- vaknade kl 7 och känslan när man komme på att man kan ligga kvar... Ovärdeligt! Frukost med Jonas o Stella en timme efter det med morgontidning. Älskar det! Att i lugn och ro sitta o BLÄDDRA i tidningen. Jodå, det funkar även att läsa digitalt men det är inte alls samma sak. Å jag scrollar och skummar på jobbet - fem-tio min för det är ändå en hyfsad plikt att som kommunanställd veta lite vad som skrivs.

Ut i trädgården. Packa stenmjöl och fylla hålor i trädgården med jord, så gräsfrö - allt för att våran haj ska löpa fritt och klippa gräs på tomten. Å den funkade så fint. Den känner av vår tomt med sin GPS och gör underverk.

Till stan o handla. Träffade en gammal gymnasieklasskompis på ICA. Så kul att träffa dig Henrik Tedeby. Tror inte att vi setts sen återträffen 1998. Å när vi står o pratar visar det sig att vi är grannar. Han har sitt sommarhus mittöver sjön. I södra änden. När vi går vår favoritrunda mot Toranäs o över åsen går vi i princip förbi hans hus. Dråpligt! Till våren om ni är hemma blir det garanterat en fika. O iom detta hälsar jag till Susanne o Camilla från dig.

Ha en go kväll!

Grattis far på din dag!!

Jag o pappa typ 1975

Jonas öser jord

Jag jämnar till....

....å sår gräsfrön

Jag o hajen jobbar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards