Direktlänk till inlägg 30 december 2023

2023 i bilder

Av Sofia - 30 december 2023 18:59

2023 är snart slut. Ett år ska resumeras - vilket jag alltid gör här på bloggen - och jag tänker tillbaka. Ett omtumlande år. Jag tog till slut beslutet att anamma utmaningen att bli kommunalråd. En stor del av mig sa bara SJÄLVKLART men en lika stor del av mig var tvivel och vånda. Lämna ett jobb jag älskade för att ge mig ut på riktigt tunn is. Jag var vilsen länge och undrade många gånger vad jag gett mig in på. Dubbeljobbade i ett par månader och var sliten. Räckte inte till nånstans. Saknade mitt jobb, saknades hemma och jag hade svårt att hitta kompassen. Men så sakteliga började jag hitta verktygen, att hantera min roll och jag tyckte det var både intressant och spännande.

Men mörka moln seglade in på himlen, jag kände det, jag såg det, kämpade som ett djur för att få ordning på det. Inget hjälpte. Minns de overkliga dagarna på Öland. Jonas son skulle få Victoria-priset. Kunde varit så roliga. Varje stund och varje tanke blev tårar när jag tänkte på Stella. Jag var en rulle taggtråd inombords. Jag drömde mardrömmar och vaknade kallsvettig. Vi fick till slut hjälp av vården och det känns som att hela hösten tillbringades i Eksjö, på avdelning B, psyk. #fuckanorexia. Det var så illa, så nära och när jag ser tillbaka på korten faller tårarna.

Bit för bit, steg för steg kom livet tillbaka. Syskonen och deras far var ovärderliga i stöd och stöttning. Jonas fanns vid min sida när jag kväll efter kväll kom hem sent från Eksjö. Livet var satt på paus. En stor förståelse från alla håll hjälpte mig att sakta komma tillbaka. Till mitt kall! Mitt uppdrag som jag i skrivande stund älskar. Det är en otrolig förmån och ära att få styra den kommun och stad jag älskar. Nässjö. Å jag ÄR en politiker som är bättre på att använda öronen än munnen. Det har jag accepterat även om jag gjort framsteg i talarstolen. Å med tanke på dagens ledare i Smålands dagblad är jag stolt över det. Läs den!!

2023 har inneburit glädje oxå, tro mig. Johanna trivs på sin utbildning som konservator, Henry och Alexandra flyttade till Nässjö och David har fått åtskilliga matcher i Nässjö IF som målvakt. Juldagen firades med ALLA. Återigen ett år där mor och far finns och lever och är pigga.

2024 kan bara bli bättre!!

JANUARI
Vi firar Henry i Solbacka, 23 år

Alla samlade - så gott

En sån härlig bild. Stella gapflabbar förmodligen åt nåt som momo sagt

Solbacka i vinter

FEBRUARI
Min bror avtackades som kommunalråd och blir riksdagsman när Annie Lööf avgår.

Min nya arbetsplats- stadshuset

I talarstolen som kommunalråd

En sån där dag när man får energi - Spexhultasjön runt med goda vänner

Denna vy är vår!

MARS
Första fikan ute - guld!

En go promenad på åsen i skogen

Avtackning Annie Lööf i distrik Jönköping Centerpartiet. I bakgrunden rullar bilder från valrörelsen:)

APRIL
Konsert av Tommy Nilsson i Barkeryds kyrka med min bästa vän Susanne

Jag och Susanne

Påsk i vår stad

Påsk med mina kidz

Älskade ungar

Påskmiddag

Tårta av Stella - sååå fin

David skriver på nytt avtal

Promenad till Torsa stenar eller är det Graig na Dun?

Pennan är mitt vapen

MAJ
Mitt element- städa! Här vårstädning

Min äldsta fyller 27 år. Tiden flyger. Vackra tös. Modiga tös.

Kreativa Johanna

Plantor ut till växthuset

Centerpartiet i Jubeljoggen i Nässjö

Eken i vårskrud

JUNI
Jag fyller år. 9 juni.

Saker jag gillar. Rosa bubbel och parfym - TACK!

Johanna kommer från Borås och sminkar Stella inför studentbal

Stella och Hugo på studentbal

Stella student tidigt på morgonen

GRATTIS älskade Stella till studenten

Studentfest i Solbacka- magiskt härlig dag

Finaste!!!!

Jag och Stella

Midsommar med goda vänner

Konsert med Bruuuuuce i Göteborg

Från konsert till minisemester på Tjörn med Sus o PA

JULI
Jonas fyller år - Jonas och hans mor

Erik får Victoria-priser. Här är alla samlade

Jonas blir intervjuad i TV o h det skötte han galant

Tre generationer- Jonas, Stellan och Erik

Nässjösommar

AUGUSTI
Murre, Centerpartiets nye partiledare besöker Björkeby

Vår nye familjemedlem anländer - Aztro

Aztro är uppfödd i Rödja och Lill och Edit fikade med oss vid kattleveransen

Stella fyller 19. Underbara unge men som inte mådde bra

Jag och mina fina kommunalrådskolleger Kent och Sara vid invigningen av senaste väggmålningen

Insändare i tidningen

Vi grattar Stella och David en helg när Stella har permission

Vi åkte in med katten till Eksjö så Stella skulle få se honom. Stella i rullstol- förbud att gå, inte en enda kalori skulle förbrukas

Vi lärde känna Eksjö utan och innan

David och Stella en ljummen fredagskväll

OKTOBER
Vi besökte Varberg, Stella och jag. Behandlingshem studiebesök

Stella kom hem från Eksjö och vi åkte till Stockholm för att fira med konsert Darin i Globen

NOVEMBER
Jonas och jag åkte till Helsingborg en helg för att bara vara

Studiebesök av Centerpartiet i Nässjö på riksdagen hos Anders

Mor fyller 85 år

DECEMBER
jag vinner auktion på Davids bandytröja

Å David får stå i målet ett flertal matcher. Å han levererar med den äran

DECEMBER
Stella fixar lussebullarna

Gran fixad - snart jul

Julafton med tomte och små bonusbarnbarn

Tacksam

Juldag i Torset med alla!

Juldag med kidz i Solbacka

 
 
Lena

Lena

31 december 2023 15:50

Känner din tacksamhet över att Stella mår bra & att du orkade igenom dina tvivel & att ni nu går starka in i nästa år! *hjärta*

Här är fint men kantas hårt av min bror dom fick Ahlzeimers vid 56 år, nu går han ifrån oss men finns kvar, horribel, vi skulle ju bli gamla ihop…

Gott Nytt År & jag älskar din blogg!!

Varm kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sofia

Måndag 1 jan 09:20

Så bedrövad när jag läser. 56 år. Jag hoppas på riktigt bra bromsmediciner!
Stor och varm kram! ?Hjärta?
Jag älskar att skriva och älskar att bli läst!
För mig och Stella kan 2024 bara bli bättre!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards