Direktlänk till inlägg 23 december 2023

Dan före dopparedagen

Av Sofia - 23 december 2023 18:05

Sovmorgon till klockan nio. Otroligt skönt! Frukost och läsa tidning i papper. Otroligt skönt. Ut och skotta nattens vita. Inte fullt så otroligt skönt. Men det är vackert och bidrar till full julstämning.

Gick vår favoritrunda på åsen i skogen. Säkert två månader sedan eftersom hälsan inte varit med mig. Det var mycket snö att pulsa i och vi spårade hela rundan förutom på grusvägen dit. Var helt slut när vi var tillbaka.

Sedan åkte vi till stan och handlade det som ska vara knytis på juldagen. Många människor i vårt city och på ICA.

Hem och fixa Jansons frestelse och svampstuvning inför morgondagens julbord. Bjöd David och Matilda på fika, en mysig stund framför brasan.

Nu är skinkan griljerad och snart är det dags för uppesittarkväll och kanske ha tur på några bingolotter. Frågan är hur länge jag orkar ikväll. Tvåans bingo?

God Jul till er alla!

En vacker promenad i dag

 
 
Lena

Lena

24 december 2023 19:33

Kikar in & önskar dej & familjen en underbar Jul *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sofia

25 december 2023 11:11

Detsamma fina läsare!! Stor kram och god fortsättning ?hjärta?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards