Direktlänk till inlägg 22 december 2023

Ända in i kaklet

Av Sofia - 22 december 2023 16:58

Det var lite tyngre än vanligt att gå upp idag. Alltid så när Jonas är ledig och ligger kvar. På Ingarps Trä jobbar man in vardagdagen före julafton. Upp o skotta av det värsta samt skotta av bilen. Pia har varit i farten i natt.

Min dag bestod av budgetarbete och aktivera en massa projekt - gator som har asfalterats och eftersom det ska göras tidigare i år på grund av byte ekonomisystem är det tight om tid. Att pedagogiskt förklara aktiveringen för min ersättare gick ändå mycket bra och vi hann en bra bit. Resten får hon göra i mellandagarna och jag har lovat att vara stand by. Är ändå hemma.

Hade oxå sista mötet som kommunalråd på förmiddagen med Sara och Kent just på tekniska och vi passade på att ta räkmackafika som är lite standard på Vipans café på fredagar. Så gott!!

Maria och jag hoppade lunch och satt och jobbade till 15. Ända in i kaklet kan man väl säga. Vi var de enda som var kvar i vår kommunalgrå korridor.

Nu sitter jag framför brasan. Skriver av mig innan jag ska julskura duschen. Det har jag satt upp som mål innan jul. Jonas har rullat alla köttbullar av smeten vi gjorde igår. Gräddat dem i ugnen och är nu bara att steka till i pannan på julafton. Ett fantastiskt sätt att göra köttbullar.

Å min insändare var med i tidningen idag. Som svar och tack till Humlan och observatören för deras stöd och inlägg i klimatdebatten. Klimatet engagerar - så många hejarop har jag fått!

God kväll!!

Jul i vinkällaren

Klimatet är en viktig fråga!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards