Direktlänk till inlägg 27 juli 2023

Två pinnar plus

Av Sofia - 27 juli 2023 20:36

Det härligaste av allt är att de flyttar hem, Henry och Alexandra. Win-win är att det blir ytterligare två unga individer i Nässjö kommuns befolkningsstatistik. Kan inte låta bli att tänka så, ha ha. Efter fyra år i Linköping flyttar de hem och flytten gick delvis igår och idag. David och Ulf körde tunga grejor och massa flyttlådor igår och vi tömde lägenheten idag. Lite mer otympliga saker som tomatplantor, cykel och en kattleksak vilken tar ett halvt rum, minst. Kattleksaken alltså. Dagen gick hur bra som helst. Medan vi bar ut städades det allra sista - någon mer ordentligt flyttstädning har jag nog inte sett. Det där kan de.

Deras två katter Demitrius och Florence var inte helt bekväma med bilfärden på cirka två timmar hem men de verkade trivas i nya lägenheten som är så mysig. Mitt i stan. Utsikt över Södra Torget och delvis över Ingsbergssjön.

När kärran var tömd blev det hämtpizza från Cactus och därefter kom Stella förbi på en fika. Helt enkelt underbart att ha dessa ungdomar i stan. De kommer att trivas i Nässjö - det är jag övertygad om.

En svamprunda fick avsluta denna dagen. Regnet har strilat mest hela dan men kvällen bjöd på sol.

Fika i snart tom lägenhet innan den tömdes

Glad mamma att gå hem sina ungar

En ovärderlig flyttkarl, chaufför och bärare

Pizza efter dagens gärning

Välkomna hem finaste!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards