Direktlänk till inlägg 16 januari 2020

Det händer....

Av Sofia - 16 januari 2020 20:05

....inte så mycket dessa dagar. Jo, det gör det men inget som känns intressant att läsa om. Att det är långa jobbdagar är mer regel än undantag och det händer massor från tidig till sen timme. En lunchpromenad på dryga timmen lyckas jag med fyra av fem arbetsdagar och jag tackar Träsländaskogen för energin den tillför. Det rensar hjärnan, åtminstone för stunden och det är tacksamt. Att gå så fort jag kan och samtidigt prata med mamma är dock en utmaning. Hon berättar om sitt o pappas fullspäckade schema och jag tänker. Ska tiden gå såhär fort är jag pensionär inom kort och kan baka både kakor och spela boule o sjunga i kör. Idag hade de visst vunnit alla tre boule-matcher och var mycket nöjda.

Ikväll orkade jag inte bege mig till plåtburken i Vetlanda för att se NIF P19 slå VBK. Är helt slut på kvällarna och det är bara kvällsmat o sedan kudden som gäller. Extremt tråkigt att elitrapports hemsida kraschade i veckan så vi kan inte heller följa matchen i mobilen.

I morgon är det fredag och det är i princip sista dan att bokföra på 2019. Det betyder en hel del arbete med att få fram underlag till sånt som ska bokas upp. Å man får verkligen jaga. En dag kvar denna veckan. Sen helg.

Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards