Alla inlägg den 1 december 2019

Av Sofia - 1 december 2019 12:11

Vår flytt har lite stannat av lite ett tag. Helt naturligt då vi båda varit bortresta. Dessa vardagar underlättar inte heller när man sliter som djur - det finns ingen energi kvar att bära flyttkartonger eller sortera kläder o grejer på kvällarna.

Igår hyrde vi ett släp och la ett antal timmar på Ulriksdalsgatan. Vi har redan tömt mycket. Stora möbler. Men allt småplock - alla barnens kläder och saker. Vi började kl 10.00 och nådde inte brasan förrän kl 19.00 Utmattad. Jag är kass på att bära tunga saker. För att jag överhuvudtaget orka tre tunga byråer fick vi montera bort alla lådor på samtliga. Ett antal ggr - nedför trappan, in i släpet, ned i förråder. Jonas var mycket själv oxå ska väl tilläggas. Inte heller gjorde väderleken det lättare för oss. Ned till förrådet vi hyr på stan och källartrappan var full med blankis. Men vi klarade allt utan större problem. Jag var dock så trött så jag mådde illa ett tag. En macka med julskinka och rödbetssallad smakade gudomligt.

Så var alla grejer vi flyttade i vårt hus i Solbacka. Kartongerna med Stellas kläder är helt klart en utmaning. Hon har många plagg och jag ser att vissa passade för två tre år sedan. Vågar dock inget slänga. Hon har väl ungefär lilja svårt att slänga kläder som sin mamma. Skillnaden är att jag kan ha sånt som jag hade för tio-tjugo år sedan. Det gör det ännu svårare. Vi hade många säckar till återvinningen dock, så nåt hände ju igår.

Nu är det bara köket kvar. Det är bara att konstatera - det är lätt att sprida ut sig i två hus. Svårare att krympa till ett.

Bilen är full med grejor och vi är på väg till Linköping för även Henry o Alexandra har flyttat. Till större lgh med hiss o balkonger. Närmare stan. Ska bli spännande att se deras nya lya. Beroende på hur mycket som flyttades igår blir det nog lite bära idag oxå.

Till kvällen kanske vi får upp våra ljusslingor- hög tid för det. Har inte hunnit.

Ha en fortsatt härlig dag!

Flytt pågår

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards