Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av Sofia - 20 oktober 2018 18:45

6 proppfulla säckar med löv har jag krattat idag. Hela framsidan. Baksidan är kvar. Det känns i kroppen nu kan jag säga. Det tog sina timmar o det kommer nog kännas mer i morgon. Det var befriande härligt att glida ned i badtunnan efter detta. Tillsammans med Jonas.

Har hunnit med hur mycket som helst idag. Jonas for till älgskogen kl 7 o jag var inte långt efter till frukostbordet. Fick se världens uppvisning av herr o fru ekorre i trädgården, de grejar med sina ekollon - hur söta som helst. Tyvärr var jag inte nog snabb med mobilen o kunde fånga dem.

En skön löpartur runt Torsa stenar med omnejd, läsa BU-handlingar o så jobbade jag en stund. Sedan tog jag mig då an lövet som fallit på gräsmattan. Känner mig obeskrivligt duktig. Å vilket gott väder! Trevliga pratstunder med goa grannar oxå. Lite dråpligt att två av mina f.d jobbarkompisar är grannar. Jobbade ihop i 13 år så man hade mycket kul ihop.

Nu puttrar älggrytan på spisen o jag är vrålhungrig. Förra årets älg dock, det blev inget för Jonas älglag i dag. Ser fram emot Så mycket bättre på TV. Hoppas de levererar några härliga hits denna säsong.

Ha en fortsatt god lördag!

Kväll i Lallybroch (Solbacka)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards