Direktlänk till inlägg 3 december 2017

Vi orkade Jul på Liseberg

Av Sofia - 3 december 2017 16:40

Trots duggregn och sju grader plus kan man skapa världens julstämning. Imponerad!! Med vitsprayade julgranar i mängder och ljusslingor överallt samt julmusik i varje hörn lyckades verkligen Liseberg med det. Att besöka Jul på Liseberg var verkligen en hit även att jag helt ärligt måste erkänna att vi var nära att strunta i det. Det låter förstås inte klokt när vi delvis åkte till Göteborg för den skull. Har man lagt fyra timmar i Nordstan, koncentrerat sig och funderat på julklappsinköp blir man så otroligt trött. Dessutom satsade vi inte på nån paus för att tanka energi (skitdumt). När vi sedan tidig kväll frågat om ledigt bord för två på tre restauranger kunde vi äntligen slå oss ned på Scandic Opalen där vi bodde. Lunch/middag kl 19.00 - bra där! Då smakade desto godare. Helstekt spätta var precis så gott som jag minns - längesen jag åt.

Vi tog oss i kragen o gick till Liseberg o det var så grymt mysigt. Förutom miljoner ljus i alla träd fanns det så många roliga små stånd som sålde marsipan, fudge, korv, ost....o mycket mer. Vi spelade bort lite pengar på chokladhjulen oxå, för vi två vinner inget. Vi har ju redan vunnit - varandra!

Även denna dag har inneburit många steg (idag mycket bättre väder) och vi fick en mysig fikastund med Mickan o Johan. Världens mysigaste lägenhet kommer de att få och kaktusen vi köpte till dem kommer att göra sig så bra mot de fina tegelväggarna.

En suveränt härlig helg - bra julklapp. Nu åker vi hemåt och den största månen jag någonsin sett följer oss på vägen!

Gokväll!

Jul på Liseberg

Ingen vinst här

Trötta och utsvultna

Månen gör sig inte direkt på kort men jisses vad stor och full den var ikväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards