Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

Rullande åska

Av Sofia - 10 juni 2017 21:59

Rullande åska! Så heter Håkan Hellströms sommarturné. Ironiskt nog! Jag har sett fram mot denna konsert. Håkan Hellström live. Han har inte den kanske vackraste sångrösten men han har ett mkt speciellt uttryck och jag gillar det. Vissa låtar är helt outstanding. Jag hade en liten oro i magen... Hela stadion full med folk och terrorister som tydligen lägger hela sin energi på att ha ihjäl andra! Terroristerna vill att vi ska ängslas så vi gör motsatsen. Vi går på konsert!

På nåt sätt djävlades hela kvällen. Biljetten jag lagt i min jeansbakficka TAPPADE jag på väg mot stadion. Vi gick vägen tillbaka o HUR stora är oddsen att en sån ligger kvar på gatan? MEN det gjorde den. Tillbaks till stadion o vänta på HH. När oljudet (rappandet) från förbandet försvunnit kommer han då äntligen. Håkan! Han är så bra på scen, han äger den och publiken. Varmt o gott väder - en perfekt kväll.

Efter fem låtar blev himlen mörk, väldigt mörk. Regnet började vräka ned. Blixt o knall rakt över stadion. Det är svårt att skydda sig mot terrorister men det är inte lättare att skydda sig mot åskoväder på Stadion. Ett öppet fält med ca 27 000 människor. Jag är åskrädd till max, genomblöta bestämde vi oss för att gå därifrån. Lättare sagt än gjort. När idioter söker skydd i in- och utgångarna samtidigt som folk (som ger upp) bara vill ut - då blir det panik. Jag sa till mig själv - håll dig på benen, håll dig på benen. Att falla där hade inneburit att ha blivit nedtrampad. Medan vi stod och försökte ta oss ut hörde vi högtalarna "vi avbryter konserten av säkerhetsskäl".

Känns såklart tråkigt att inte få höra de bästa låtarna när jag längtat efter denna stund. Stackars Håkan! I skrivande stund spelar han klart men ändå. Att komma tillbaks efter ett uppehåll är ju inte så lätt.

Nu ligger vi i hotellsängen och har torkat till. Vi lyssnar på Spotify och naturligtvis HÅKAN HELLSTRÖM!!!

Förväntansfull inför konsert och.....innan regn och dunder

Stadion

Han får stå ut med mkt den här mannen. Rappande, trängsel, regn, blixt och åska... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards