Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia - 13 juni 2012 19:42

En riktigt trevlig sommar-jobbar-fest hade vi igår! Vädrets makter var med oss och solen kröp fram mellan trädtropparna i Lövhult och värmde oss. Femkamp eller nåt åt det hållet genomfördes lagvis och egenskaper som samarbetsförmåga, skicklighet och en sabla massa tur visades sig vara bra att ha. Eller vad sägs om kasta tärning och spotta gröna gelégrodor.... Både tur och skicklighet! Jag var inte med i det vinnande laget och jag fick inte pris för den charmigaste hatten MEN jag var glad ändå. Om jag får skriva det själv blir jag sällan sur om jag inte vinner men vinnarskalle får även jag....om jag vet att motståndaren är det!


Vid prisutdelningen var det mycket snack om huruvida deltävling "blåsrör" gav för mycket poäng i förhållande till andra delmoment. Å man kan lugnt konstatera att det finns vissa som vill vinna mer än andra...ha, ha, ha!! En god exotiskt planka mättade våra magar och sedan två veckor nyblivne pensionären Leif Hensvik spelade gitarr helt suveränt till allsångerna! 


Härlig kväll och sedan gick jag hem... Hade bestämt mig för att inte göra det i år men sedan - juninatt blir aldrig av - det var ljust - tyckte det skulle vara skönt med frisk luft - å så - 8 km senare var jag hemma cirkus kvart över midnatt! Å då var jag trött......


Nu blir det grill! Solen skiner ju!! Ha en fin kväll!!

Av Sofia - 12 juni 2012 16:21

Fotbollen tänker jag inte nämna, över huvud taget… Det har ältats nog om den. Tycker också det är förbaskat lessamt att vi inte knep 3 pinnar igår men nu kanske vi skulle kunna gå vidare? Som en mycket positiv jobbarkollega skrev på sin Facebook igår. ”Upp med hakan, nu tar vi England och Frankrike – sen är det raka vägen till EM-guldet”. Det gäller att hålla uppe humöret! Under kan ju ske – tänk magiska sommaren 1994…..


Ikväll är det sommarklänning på TROTS avsaknad sol och 20 grader som faktiskt min telefon visade för dagen…. Sommarfest för vår förvaltning och då har man sommarklänning på – så är det! I år var det dessutom obligatoriskt med huvudbonad. Lövhult är platsen och utelekar, buffé och trevliga samvaro står på schemat!


Idag har jag skänkt min vän Sara Henriz många många tankar. Idag skulle hon fyllt 39 år om hon funnits kvar på jorden. Nu får hon fira med änglarna och jag hoppas de dukar upp vackraste bordet av alla – för hennes skull. Både hon och jag föddes i en tid då liljekonvaljer och syrén blommade. Nu blommar hon i himlen och jag får känna dofterna på jorden. Hon är saknad! Hon finns!   


Ta hand om varandra!

Av Sofia - 11 juni 2012 20:25

Nervositetus vidus mästerskapus!

Sverige - Ukraina.

Hoppas som de övriga svenska folket inklusive fotbollsnördar o annat mer normalt folk att VI vinner ikväll. Vore så mycket roligare då....att följa EM!


Du gamla, du fria.... Heja, heja, heja...


              

Av Sofia - 10 juni 2012 11:51

Det var en härlig känsla att stå i folkhavet på Brinells skolgård igår. Ett myller av människor och det var ju inte alldeles lätt att hitta bror Anders med familj – man ville ju stå med dem…. Vi såg alla studenter som stod innanför glasdörrarna och bara ville UUUUT! Å ut kom de med tjo och tjim, glada rop eller rättare sagt vrål. Å jag mindes, mindes denna dag som igår. Känslan av friheten! Att välkomnas av de allra närmaste och känna att man gjort ett riktigt riktigt bra jobb! Å så kom tårarna....fjaaaaaantmaja!!!


Anton var så fin i sin svarta kostym med orange slips. Han lyste i kapp med solen som faktiskt var med oss under den stund som blomsterhalsbanden och gosedjur hängdes runt halsarna. Därefter kollade vi när samtliga lastbilar och traktorer skulle forsla dem på flak genom stan. Att köra runt just klassen TE hade blivit min bror Pelles uppgift dagen till ära.


Gratulationerna  forsatte i Norra Sandsjö på ljuvliga altanen och underbar buffé mättade hela skaran som var där för att fira Anton. De sjöng även för mig eftersom det även var "min" dag… Nice! När Anton öppnat sina fina presenter o ostkakan var äten skulle han vidare till Nässjö stad o Högland. Nya äventyr väntade nybakte studenten där!!


Tack Anton m. familj för en underbar dag! Det var härligt att få dela den med dig/er!!


Ha en fortsatt fin dag!!


Sååå glad!!




    

Liten och stor Anton!!

Hela familjen, Lotta, Anton, Simon och Anders  

  


Flaket!!  


  

Bror Pelle kör traktorn med flak!!

  

Student och födelsedagsbarn

  

Lotta ser till så alla trivs o det gjorde vi...

  


  

Kusiner, kusiner

  

Gäster, gäster...

  

Min äldsta kusin Magnus och jag 

  

Ella o Hampus

  

Kenneth o Anton som är så lik sin farfar när han var ung!!

Av Sofia - 9 juni 2012 12:01

Gör en stöld idag - snor ett citat från min kusin Mia som fyllde i våras.... Har uppgraderat från version 4.1 till 4.2 idag. Känns helt ok och ett är säkert. Man kan inte göra något åt åren - uppgraderingarna måste göras. Det blir fel i hela systemet annars. Å på det hela taget fungerar maskineriet bättre nu för tiden. Skulle inte vilja byta bort en dag mot version 2.1 eller 2.2 Nu är risken för buggar mindre, totala haverier har minskat - det känns helt enkelt stabilare.... Visst - det krävs mer underhåll nu för tiden.... 


På tal om underhåll sprang jag en härlig löpartur på förmiddagen. Varmt o skönt tills jag hade cirkus 3 km kvar - världens skur. Blött förvisso men vatten är ju inte farligt. När jag kom hem blev det mer vatten i form av varm dusch.


Nu ska vi strax bege oss till Brinellskolan för att ropa ut Anton som tar studenten (tekniskt program). Ska bli så kul att se honom och dessutom är det många andra ungdomar vi känner som gör dito. Om man nu ser dem....det är ju onekligen MYCKET folk!!


Ha en fortsatt underbar dag! Det tänker jag ha!!


Av Sofia - 8 juni 2012 20:23

I morgon är det MIN dag och det enda jag begär är att få en dryg timme ute i naturen - helst iklädd löpardojor! Mycket mer av dagen a' la Sofia lär inte finnas.... Vi ska fira en nybakad student. Första studenten i nästa generation Karlsson. Kan inte förstå att Anton springer ut från Brinells glasdörrar - vart tog åren vägen? Jag menar jag fyller ju faktiskt bara 27 typ i mon. ;)) Anton tar alltså studenten på min födelsedag - precis som jag själv gjorde när jag fyllde 19!! Kan ju lugnt säga att min födelsedag just detta år kom lite i skymundan! ;)


När vi har firat honom i hemmet i Norra Sandsjö blir det återfärd till Nässjö för att ha Ulfs jobbarkollegor här på sommarfest. I kväll har vi donat och grejat så det är inte så mkt att fixa förrän det slutliga i morron. Ska bli kul att träffa hans jobbarkompisar. Det händer ju inte så ofta att man träffar sina respektives kollegor, faktiskt. 


8 juni - i dag för....just det...27 år sen då var nog mamma lite trött på att bära bebis. 2--3 veckor över tiden o med tanke på att jag vägde sisådär 4,5 kg!!!! måste det varit tungt. Jag har faktiskt redan idag blivit lite firad. Världens vackraste ros och en god flaska vin fick jag av min make här ikväll. Bra tajming o ta det ikväll med tanke på morrondagens späckade schema. 


Jag tittar ut och regnet VRÄÄÄÄÄKER ned - jag hoppas att det inte fortsätter forsa i morron...för jag vill springa en runda min dag till ära!


Ha en fin kväll!!


Ps. Tack alla underbara vänner för fina födelsedagskort!!! Värmer!!!   

Av Sofia - 7 juni 2012 18:23

Jo, det är ju det - före dettingar men till trots mina vänner! Före detta jobbarkompisar som kommer hit ikväll. Min tid på RH-Stolen som jag ältat både en och två gånger här på min blogg. Mina första och 13 år som anställd på detta blomstrande företag. Siffror och omsättningsstaplar gick bara, precis som Loreen sjunger, upp, upp, upp och ingen hörde någonsin talas om "kris" och "inköpsförbud"... Var det någon lågkonjunktur i övriga landet - inte drabbade det oss...bara glada tillrop! 


Dessa mina första jobbarkompisar och än så länge "längsta" jobbakompisar har jag fortfarande kontakt med. Det var dessa tjejer som jag väntade barn tillsammans med. Vi var på varandras bröllop - vi ammade ihop på våra mammaträffar och ältade ditten och datten. Jag saknar dem än idag och kontakten hålls men visst - det blir glesare mellan gångerna. Alla har fullt upp i sina späckade scheman... 


Så nu har jag stimmat några timmar. Ljummen färsk-potatis-sallad, kycklingspett, serrano-rullar ;), sallad, ostar och kex och dessutom rosé för den som inte kör. Altanen med lite tillskott av elvärme får det bli! Nice och trevligt! Fest mitt i veckan är vardagens guld! Kanske jag inte tycker i morron men, men... Den enda nackdelen är att jag missar min brosson Aton på röda mattan till stundetbal! Hur kunde jag boka denna kvällen?? Vill se massor av kort från kvällen...


Kram kram

Av Sofia - 6 juni 2012 18:16

Idag är det vårt lands egen dag. Sedan 2005 har den varit röd trots att den faktiskt är gul och blå... Vi är lediga från våra jobb (de allra flesta) och vi går i parader (vissa) och viftar med flaggorna (några). Å jag önskar att jag hade haft kraft, ork och energi till detta idag....men av olika anledningar blev det nada. Jo, jag har sett många hissade flaggor idag och tänkt att det är mycket vackert. Jag är tacksam att jag bor i detta landet, att jag får tycka vad jag vill och har det standardmässigt otroligt bra!


Meningen var att Elin skulle dansa på "Kultursskolans dag" i Stadsparken. Hon har gjort sig illa i foten - ont när hon stiger ned på den - så det blev inget med det. Hade en dust med flickorna som enligt min mening suttit alldeles för mycket vid datorn. Drog ut sladden! Hemska mamma! "Vad ska vi göra nu då?" Eftersom den frågan ställdes bode jag dragit ur sladden mycket tidigare. När sladden sedan efter många timmar och tjat sattes i, gick datorn inte igång. Hemska mamma igen!


Avreagerade mig i skogen drygt en timme och önskade jag hade varit nån annanstans - typ i parken och sett dansuppvisningar. Men det kommer väl fler nationaldagar! Efter middagen började jag städa altanen. Såg ett nytt!! ställe som behövde sig en omgång. Skårorna till altanglasens partier. Tog en stund kan jag säga men nu så... Fint och snyggt!


Ha en fortsatt fin sönd... (känns som söndag) nationaldagskväll!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards