Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Tofta och Lummelunda

Av Sofia - 18 juli 2011 19:38

Igår fick vi en superhärlig dag på stranden. Fam Pettersson rekade häromdan och vi gav denna beachen en chans. Superfin på alla sätt men man kan säga såhär: Vi var inte bland de yngre (förutom barnen då...) Vi hade ett par sköna timmar och på kvällen grillade vi för sista gången med våra vänner! Jag tog en härlig och snabb cykeltur innan vi käkade och det finns motvind på Gotland, tralalalala...Idag bestämde vi oss för att besöka grottan i Lummelunda. Det var 26 grader varmt på fm (kvavt) så det passade ju bra att vandra in i Gotlands inre med betydligt svalare temperatur. Fascinerande på många sätt att se och mest fantastisk var själva historien om hur tre grabbar på 50-talet hade "hittat" grottan, utforskade den utan föräldrarnas vetskap, hade hemligheten väl dold ett par år... Påminner mig om en tid i mitt liv där jag som 16-åring utforskade Kleva gruva utanför Vetkanda tillsammans med några andra likasinnade.. Vi hade sagolikt kul när vi kröp i den trånga gången med is trots juni månad. En gång grillade vi i en stor gruvsal - ingen bra ide' fick vi erfara!! Läs RÖK!! Å nej, mamma du visste inget om dessa utflykter ; ) Nu vet du och gruvan är numera full av lampor, gångbroar, räcken och turister, precis som grottan i Lummelunda!!!Vi har tagit farväl av våra vänner idag och vi kom överens om att det INTE var sista gången vi var på Gotland!!!!Gokväll!!!Ps. Bilder kommer då nätet inte funkar....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards