Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Nicke Borg är här!!!!!!!

Av Sofia - 17 juni 2011 16:43

Det var det första Elin sa när hon efter skolavslutningen fick syn på oss!! Det surrades...det gick ett rykte att Nicke Borg fanns bland publiken i Sporthallen på skolavslutningen. Helt fantastiskt att han när han ändå är i Nässjö för att sjunga på Coverfestival passar på att kolla in Stella, Elin och Davids avslutning.... Det var kanske inte hela sanningen. Minn granne på bänken visste fakta. Nickes systerbarn var med i någon av klasserna från Åker och till slut fick jag syn på honom och tog naturligtvis ett kort ;) David och Elin var synnerligen imponerade att hans fans där men Stella brydde sig inte så mkt.


Barnen sjöng så vackert och tårarna kom som vanligt när jag får se vår pojk och våra flickor tåga in i hallen. Så fina, så glada! Sommarpsalmerna (ja, vi sjöng dem) är så goa att sjunga. Den blomstertid nu kommer! En vänlig grönskas rika dräkt! Inget mäktigt orgelspel men väl en elorgel och jag sjöng så folket omkring undrade....(man ser det på dem).


Traditionsenlig god sommartårta hos farmor och farfar tillsammans med Ulfs bror o familj. Steffi Storme som slutade nian och börjar bandygymnasiet... Riktigt stor flicka nu!!!! 


Två inlägg på en dag...hur orkar jag....hur hinner jag.....sån't trams att hålla på med... Jag tycker det är så KUUUUUUUUUUUUUUL!!!! Kul oxå att nu åka till stan för att deltaga i Coverfestivalen!! För DÄR kommer Nicke Borg att uppträda!!!


   David (3:a från vänster på mellanraden) klass 3 A


  Elin i mitten (hon är längst) klass 4 A


  Stella - förskoleklass (långt till vänster i ljust hår och vit klänning)


   


Å där är han - Nicke Borg - ingen bra bild men visst syns det att det är han!!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards