Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Ja, må hon leva!!

Av Sofia - 11 januari 2011 20:09

11/1-11 - Elin fyller 11 år på Renstigen 11. Vi väckte henne tidigt med glass på sängen och vacker (?) sång samt presenter. Bl a en ny skolväska blev en hit och blev mycket uppskattad. Sen skingrades vi likt löv för vinden. Jag till jobbet på Vipan, första skoldagen för barnen på sina respektive skolor. Johanna till Central, David, Elin o Stella till Åkersskolan o Ulf for vidare till Posten i Vaggeryd.


Efter arbetade timmar i kommunens tjänst inköptes en vacker blåbärstårta från Thimons och därefter hämtade jag Stella på fritidshemmet Regnbågen. Knäppte på kaffet o strax efter kom glad mormor o morfar för att fira Elin. Morfar hoppar så smidigt på sina kryckor och ser alldeles förträffligt pigg ut. Gott!!!


Blåbärstårtan smakade lika gott som den var vacker och även om den var anpassad  för 6 personer blev 8 pers mätta + en rejäl bit över. Kanske spelade det roll att Jois bakat jättegoda havrekakor dagen till ära.


Tackar och bockar för de fina korten Elin fick med posten idag!!!!


Ha en fortsatt fin kväll!!!!


  

God morgon Elin och grattis!!!


  

Vaniljglass med O'boy! Bra o näringsriktig frukost. Äger dock endast rum på födelsedagen!!!


  

Födelsedagsfika på rätt dag!!


  

Hurra, hurra, hurra, hurra för Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards