Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Happy birthday!

Av Sofia - 2 februari 2010 21:08

Grattis bloggen! Ett år har jag hållt på att skriva. Blev inspirerad av f.d kollegan Anna (börja skriv igen - saknar Siggebilder ju....) och började lite på "test". Därefter blev jag "biten" och under året som gått har det gett så mycket positiv energi. Min dröm att bli författare lever kvar och innan jag förverkligar den ; ) håller jag till godo med att skriva av mig här. Många härliga kommentarer har jag fått, både cyber o muntliga - att det är trevligt att läsa. En gång fick jag otrevliga kommentarer vilket nästan fick mig att sluta men jag kom över det med. Jag tänker fortsätta skriva så länge det känns roligt.


Dagen har minst sagt varit annorlunda. Man behöver lyckligtvis inte gå på begravningar så ofta. Det var en vacker begravning, Gullan var med oss och kändes som ett ljust minne under hela dagen. Det var jobbigt att sjunga solo i kyrkan. Absolut inte titta på de närmast sörjande, full fokus på att rösten ska hålla. Lite fladder blev det allt men med tanke på hur många tårar som ville ut gick det ändå hyfsat. Minnesstunden var trevlig. Träffa kusinerna och prata igenom livet i största allmänhet.


En lång promenad hann jag med när jag kom hem - under tiden jag gick blev det ett riktigt busväder. Nu rätt trött och det är väl bara tandborstning kvar på schemat.


Godnatt och grattis på ett-årsdagen bloggen min!!

 
 
Ingen bild

Nina V

2 februari 2010 21:28

Sofia, det är verkligen ett kul nöje att läsa din blogg! Bra att du lägger ut länken på Facebook, får då glömmer man inte bort att gå in på den! Hoppas att du mår bra, trots begravning idag. Ha en fortsatt bra vecka! Kram Nina

 
Ingen bild

Sus

3 februari 2010 20:59

Grattis på 1-års dagen bloggen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag...

Av Sofia - Fredag 10 maj 20:34

Nu är det hockey-feber i Solbacka ska ni veta. Extremt kul att Jonas son Erik tackade JA till hockey-VM. Extremt kul att han blev utsedd till lagkapten för vårt svenska lag Tre kronor. Kvällens första match känns lite som en final i nervositet och fi...

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards