Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Hjärncell - var god öppna dig!

Av Sofia - 14 september 2009 18:38

Anlände till jobbet kl. 07.00 vilket är tidigt för att vara jag. Det har varit hårdkörning från början till slut av min läromästare. En sag i taget - lugnt o fint - andas djupt!! Ett mantra jag får köra nu ett tag framöver. Som bekant vill jag ju kunna allt med en gång men det är bara att inse - detta jobbet är inte ett sådant. Oops vad mycket som är självklart för en som varit på samma tjänst i 42 år...men hon förklarar jättebra - det gäller bara för mig att fråga då allt inte är helt självklart. Det finns en hel del undantag från "systemet" som man förmodligen kan ändra på lite sen NÄR man lärt sig mer.


Det är inget direkt svårt men det är mycket plock med bl.a hyreskontrakt ur o in i olika pärmar, olika "plock" för olika typ av boende, olika typ av fastigheter etc. etc. Hur som helst är det kul. Idag har vi kört påminnelser vilket inte alls är så kul men ack så nödvändigt o dessutom viktigt att det blir rätt!!


Jag har inte hunnit tänka på mina barn nästan någonting men med lite efterforskning har de haft en kanondag. Mor min har tagit bilder på äventyren i Torset för David o Stella o de har haft KUL!!! Elin o Johanna har varit hemma - lunchat på stan helt själva vilket de tyckte var mysigt.


I morgon ska David o hans klass besöka Nässjö's kulturhus o stadshus så nu är det pannkaksstekning som gäller en halvtimme framöver. Ja, han ska inte äta alla i morgon men de som blir över från kvällens vard får han ta med sig.


Kram alla bloggläsande vänner!


  


Vi kollar in kvigorna, får åka "Grålle" med morfar och sedan fika ute i naturen..


  


Vi klättrar i träd. Mormor tvättade kläderna sedan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Tisdag 21 maj 22:10

Jubeljoggen 2024 gick av stapeln denna ljuvliga kväll. Mängder med folk deltog och det är så härligt att se folkhav i Nässjö för det är verkligen det. Hörde ingen siffra men mellan 800-900 personer deltog. Å 12 av dem var glada gröna vänner från Cent...

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards