Alla inlägg den 17 maj 2019

Av Sofia - 17 maj 2019 19:27

Varje fredag är lite att komma i mål. Yes! Jag gjorde det igen. Jag klarade ut veckans alla arbetsuppgifter. Ständiga besparingskrav och fler arbetsuppgifter utan fler resurser. Att leva i den verkligheten är en utmaning. Dock dock dock älskar jag detta jobb. Alla utmaningar som utvecklar och stimulerar. Hjärncellerna får jobba hela tiden och det är ju bra. Man vet att man lever. Jag har liksom vant mig att jobba från 06.30 till 17.00 eller o i vissa fall 16.30 då Jonas hämtar upp.

Vissa dagar hinner man o orkar hur mycket som helst. Igår var en sån dag. Började med hockey kl 03.00 Jag bestämde mig för att inte titta (även om jag vill). Måste få nattsömnen med tanke på hur livet ser ut. Annorlunda om det börjar fem. Kunde inte somna om då ljuset från datorskärmen väckte mig. Missade därmed en riktigt spännande match o Eriks två mål varav ett avgörande. I förlängning! Riktigt roligt och så kul att hajarna vann.

Tog en löparrunda runt Träslända. Skönt, kallt o soligt! Go energi före jobbet. Efter jobbet rensade jag vår del av betingen vi har på Ulriksdalsgatan. Häcksnutten vid bilen, häckarna vid huset, klippte plätten på baksidan (10 kvm) och eliminerade ogräset i plattorna på framsidan. Trött som bara den efteråt. Jonas var minst lika duktig. Målade garaget och försökta lösa vattenmysteriet i Solbacka. Dåligt tryck i dusch o toa. Fann dock inget fel. Pågående projekt mao.

Ikväll har vi inte gjort ett smack mer än att bada tunna i nytt fräscht vatten. Så enormt skönt. Har haft tunnan i sikte hela dan och vi kom i mål.

Go kväll!

Tomtens ek börjar växla i grönt....

....å björkarna har slagit ut sina blad (nästan) fullt ut!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards